Hola boys!
Jag spelar endast SH och har gjort rejalt manga hander sa har manga timmar i ryggsacken. Har gatt over mer till HU senaste tiden, men still manga timmar SH
(hur manga timmar ar det igentligen pa ett dygn ? lol)
Jag har senaste 6 manderna svangt rejalt fran att spela hyper aggressivt som jag alltid gjort pa SH bord till att dra ner mina CB rejalt, och framforallt beroende pa vad kort flopen slar, inte som tidigare CB alla flopar som jag dragit upp pre flop for att forsvara min action, jag har ocksa andrat rejalt pa vardet av mina bet till betydligt mindre nar potten byggs storre, och det har fungerat markligt bra.
Att syna ar IMO inte jatte fel sa lange man vet vad man gor och det passar bordet man sitter pa, men i rimliga mangder och sa lange du har en pot. hand att knacka stora kort med och mot spelare som du vet betalar om du traffar. Annars ar det meningslost, IMO. Men handlar ocksa mycket om hur bra postflop spelare man ar. Manga hander kan man ju beroende pa ovrigas spelares stil dra hem pga av en limp pre om man inte anser deras range of hands ar inom den flop som slar. Men kraver ju lite balls
Spelarna har generellt blivit battre inom onlinepoker, sa table selection ar en faktor att ta stor hansyn till vid val av spel. Jag har varit for lat for det tidigare, bara dragit upp 5-6 bord och tagit det som det kommer, men jag har slutat med det, valjer borden med omsorg och lagger mindre timmar, och har battre resultat. Slutat med de dar 12 timmar sessions, gor det bara typ pa julafton och sana hemska dagar numera.
Skaffa en mentor, that rocks!
Räknar du pottoddsen och har implicita odds i tankarna så kan en syn vara ett bra alternativ om man inte vill satsa allt för mycket på en draghand.... det har ar intressant, det kan jag diskutera i evigheter speciellt draghander och vad de ar varda, men jag antar vi inte ska det
spela gott!
Hep
/Annapanna